maandag 12 juli 2010

Dag 11: Van Yalta naar Vinnytsja – Slapen is voor mietjes!

image De slogan van de dag: slapen doe je maar in je eigen tijd! Vannacht om half 4 zijn we gaan slapen en vanochtend om 6:40 ging de wekker alweer. Rond 7 uur zaten we aan het ontbijt en om kwart voor 8 zaten we in de auto. We hadden ons mentaal helemaal voorbereid op de lange rit van vandaag! Slapen is voor mietjes (lijfspreuk van Jeroen). De afgelopen week hebben we elke route met Google.maps gepland en deze blijkt elke keer weer de juiste tijd aan te geven. Voor vandaag stond er een route van 11 uur op het programma. Tel daar de pauzes bij op en je bent zo´n 12 uur onderweg.

De eerste uren was het opvallend stil in de auto. Waarschijnlijk was iedereen van het mooi uitzicht op de zwarte zee aan het genieten (of stiekem nog aan het slapen). Het binnenland van de Krim is heel heuvelachtig en dit gaf prachtige uitzichten over het gebied. Echt genieten zo in de vroege ochtend.

image Wat ook typisch Oekraïens is, zijn de vele lasercontroles langs de weg. Vandaag zijn we er zeker 40 gepasseerd. De politie probeert op allerlei manier geld te innen. Tot op heden gokken we nog steeds hoe hard we mogen, want we hebben nog amper snelheidsborden gezien. We zijn gelukkig ook nog niet gepakt door die vuile geldinnende stinkende achterbakse kleine dikke kalende klootviolen.

We zijn nog een paar keer gebeld vandaag door een receptioniste van het hotel waar we nu in zitten. Zij waren aan het onderhandelen over de prijs en de kwaliteit van de kamer. Uiteindelijk hebben we gezegd dat ze maar moesten mailen. In de auto hadden we netjes terug gemaild dat we het vanavond wel zouden regelen. Bij het hotel ging alles bijzonder vlekkeloos, alhoewel dat vrouwtje geen Engels kon.

image De stad Vinnytsja is klein maar bruisend waar vele jongeren de straten bevolken. Sommige reisgidsen noemen deze stad Klein Kiev. Het heeft een mooi plein waar vele kleine cafés gevestigd zijn. Het heeft ook een groot winkelcentrum waar we boodschappen hebben gedaan voor de reis van morgen.

Vandaag hebben we 845 kilometer gereden in zo´n 12 uur. Morgen gaan we naar het gebergte, genaamd de Carpathe. Daar zullen we de Hoverla gaan bezoeken. Dit is de hoogste berg van Oekraïne.

We hebben het idee dat we worden lekgestoken door een paar insecten, dus welterusten.

Wim, Jeroen, Siemen en Tinus

Oja het hotel waar we vanavond in zitten kun je via deze site bekijken: http://www.vintur.com.ua/index_en.htm


De reis van vandaag 845 km in 12 uur tijd.

4 opmerkingen:

  1. Wat een reisdag!!! Het valt me wel op, dat Mc Donalds overal zit. :)
    We zijn erg blij met de uitgebreide verhalen van Siemen, dus Siemen, schrijf vooral zo verder!!!
    Jeroen: je had gezegd, dat je de zonnebrand etc. wel onderweg zou kopen......wanneer??
    Veel plezier de laatste dagen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en jeroen is zo gezellig als hij niet genoeg slaapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Mannen,

    Hopelijk is de reis goed bevallen, dat was een een lange dag auto rijden/zitten.
    Wel weer veel gezien onderweg zie ik.

    Mijn diploma uitreiking was geslaagd. En ben goed verwend met een bos bloemen en een kado van mijn ouders en felicitaties van Quint.
    Op het einde na het officiele gedeelte was er nog een powerpoint gemaakt over de 2 geslaagde klassen met nog wat foto's van ons, was vooral erg grappig!
    Helaas was het een beetje jammer dat door de uitloop van de powerpoint het naborrelen erbij inschoot. Nouja we kregen bijna geen tijd en nadat ik goed en wel met een wijntje in mijn hand al mijn klasgenoten wilde gaan feliciteren en nog wat bij praten werd er om geroepen dat we nog maar 10 min tijd hadden. Toen ik in gesprek was met een klasgenoot kon ik nog letterlijk mijn bijna nog volle glas wijn achterover gieten en het pand verlaten.. Morgen was er weer een lesdag en iedereen wilde graag naar huis. Ik dacht bij mezelf houdoe en bedankt.
    Beetje jammer... vonden ook de anderen.

    Maar goed ik ben geslaagd en daar ben ik trots op, vandaag allemaal leuk reactie gehad in het JBZ en heb lekker gewerkt. Drukke poli gehad, kon pas een trein later nemen. Was hierdoor pas 10 over half 7 thuis en kon ik vervolgens alleen eten. Gelukkig namen papa en mama nog wel de moeite om nog even aan tafel te blijven zitten:P

    Morgenochtend poetsochtend. En dan smiddags lekker vrij! Morgenavond om 19.00u bij John en Wilma op de koffie om mijn diploma te schowen!

    Ik ga zo lekker van de computer af, mijn bedje opzoeken. Had vannacht enorm slecht geslapen.
    Heb van 19.00 tot 20.00 net ook al ff op mijn bed gelegen. En net ben ik bezig geweest met een sollicitatiebrief zodat deze ook deze week nog de deur uit kan! En hopen op een baan...

    Veel plezier nog daar!
    Ik zal er zijn als jullie weer thuis komen.

    Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al die dagen zonder toezicht van ouders en de entourage waarin jullie verkeren, heeft geen
    positieve invloed gehad op het taalgebruik.......(vuile geldinnende stinkende achterbakse kleine dikke kalende klootviolen)
    Maar goed dat jullie binnenkort weer thuis komen voor een heropvoeding.....
    Wees anders maar blij dat ze jullie niet aan de kant zetten, kun je een hoop narigheid mee krijgen.
    Als jullie van plan zijn de top van de Hoverla willen bereiken, wens ik jullie veel sterkte. Het lijkt simpel maar als ik de foto bekijk op internet ben ik daar nog niet zo zeker van. Continue klimmen.
    Morgen weer een plezierige dag en tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen

We vinden het erg leuk om reacties te krijgen. Dus laat hier je reactie achter.